BLAST

[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”2340″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]

Digital innovation at the New Fiera di Roma

Rome, 10-12 May 2017 
Are you ready for the thrill?

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Fondazione Brodolini, leading partner of Open Incet, is partner of BLAST the first edition of a new international and high quality event that gathers and connects companies, startups, investors, incubators, accelerators, media, public administrations and technology leaders coming from all over the world. During the famous Roman spring, from the 10th to the 12th of May 2017 at Nuova Fiera di Roma, the Eternal City will be one of the best international hub for digital innovation where to foster a strong and worldwide network.

Blast embraces three core value: Connect, Inspire and Build. We stand behind the idea that enable a connection among entrepreneurs, tech leaders, digital pros, enterprises, startuppers and investors is vital to create and develop a market that can have a real impact on the technology and innovation field.

At the same level, BLAST, aims to inspire people through action-driven talks and highly interactive workshops with the purpose to unchain human potential and creativity.

Moreover, BLAST builds together with investors, startuppers and enterprises effective and lasting actions in an international and top level environment with the goal of helping the startup and companies to establish themselves on the market and be competitive.

Dedicated matching tool and spaces are some of the key collaborative features of the event. Blast Matching Tool allows investors to screen information about the attending startups and companies, including documentation and team details, and schedule meetings during the events. Blast Team will give all his support to make this tool effective and business oriented.

BLAST 2017 in numbers:

  • 3 days
  • 1500+ attendees
  • 150 startups selected on 5 industries
  • 10,000 sqm for 5 areas and 6 simultaneous events: Conference hall, Startup Academy, Startup Arena, Exhibition area (for startups and companies), Meeting area (for one-to-one meetings and mentorships)
  • 1 Media Center: national and international media are already involved

The event is designed to showcase startups, brands and companies, to share ideas, experiences and visions, to chase an opportunity, to win a prize, to learn from the best, to make grow your business.

BLAST 2017 is vertically focused on the following specific paths:

  • VR/AR
  • AI
  • Fintech
  • Foodtech
  • IoT &Industry 4.0

This year our featured path will be: Aerospace – The present, the future and beyond.

BLAST 2017 Startup Program is already available on the website (http://blastproject.com/) and applications are open. The Program selects150 startups belonging to the industries chosen for this year and startups that are in Pre-Seed and Seed Stage with a MVP or prototype and startups in Early Stage.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

BLAST

[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”2340″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]

L’innovazione digitale alla Nuova Fiera di Roma

Roma, 10-12 Maggio 2017 
SIETE PRONTI ALLA SFIDA?

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Fondazione Giacomo Brodolini, capofila di Open Incet, è partner di BLAST, la prima edizione di un nuovo evento internazionale che riunisce e mette in collegamento imprese, startup, investitori, incubatori, acceleratori, media, amministrazioni pubbliche e leader tecnologici provenienti da tutto il mondo.
Durante la famosa primavera romana, per tre giorni la città eterna si trasformerà in uno dei migliori hub internazionali per l’innovazione digitale per favorire la creazione di un forte network B2B.
Le connessioni sono di vitale importanza per il team di Blast, in quanto crediamo che riunire le persone che hanno idee e coloro che possono realizzarle sia il modo migliore di cambiare il mondo e di sbloccare il potenziale umano.

L’EVENTO

3 giorni, oltre 10.000 mq, 6 eventi simultanei, 2 palchi, 1 gara emozionante che mette al centro start-up, brand e aziende, per condividere idee, esperienze e visioni, per inseguire un’opportunità, per vincere un premio, per imparare dai migliori, per far crescere un business: Startup Academy, Startup Competition, Networking Sessions, Meeting Area.

L’evento è strutturato in modo verticale su temi specifici che quest’anno saranno:

• VR / AR • AI • Fintech   • Foodtech   • IoT&Industria 4.0

Il featuredpath di BLAST 2017 sarà dedicato all’aereospazio: Aerospace – il presente, il futuro e oltre.

BLAST 2017 Startup Program è disponibile su http://blastproject.com e le application sono aperte.

Il programma selezionerà 150 startup appartenenti ai settori scelti per quest’anno in Pre-Seed e Seed-Stage con un MVP o un prototipo e le startup in Early Stage.

I NOSTRI VALORI

Blast porta avanti tre valori fondamentali: connettere, ispirare e costruire. Siamo convinti che la connessione tra imprenditori, leader tecnologici, professionisti digitali, imprese, investitori e startupper sia vitale per creare e sviluppare un network che possa avere un impatto reale nel campo della tecnologia e dell’innovazione.  Allo stesso tempo, BLAST si pone l’obiettivo di ispirare le persone attraverso talk motivazionali e workshop interattivi con lo scopo di aiutare le startup e le imprese a collocarsi ed essere competitive sul mercato. Manca un altro elemento chiave dell’evento, il Matchingtool; il Matching Tool Program consente agli investitori di trovare informazioni utili in merito alle startup e alle aziende presenti, tra cui la documentazione e i dettagli del team e di pianificare riunioni durante gli eventi. Il team di Blast darà tutto il suo supporto per rendere questo strumento efficace e business oriented prima, durante e dopo l’evento!

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]